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ゲーム概要/For the Motherland

拡張パック第2弾 For the Motherland に関するページ

概要

  • Hearts of Iron 3の第2拡張パック
  • 2011年6月28日発売
  • サイバーフロントから2011年10月7日発売。バージョンは3.05

紹介記事

4Gamer.net - 「Hearts of Iron III: For the Motherland」の新情報がビデオダイアリーで公開。

主な変更・追加

大きな変更点

  • battle scenarios introduced: desert fox, southern conquests, fall blau, battle of the bulge, operation unthinkable
    新たなシナリオを導入: desert fox, southern conquests, fall blau, battle of the bulge, operation unthinkable
  • introduced underground resistance cells
    レジスタンスセルを導入(?)
  • rebalanced resources all around the world
    世界中のリソースバランスを再調整
  • reworked the world map
    ワールドマップを作り直した
  • added strategic resources
    戦略物資を導入
  • added the concept of wargoals
    戦争目標の概念を導入
  • added major nation specific decisions
    主要国家の決断を導入
  • added the undeclared war in the atlantic between the us and germany
    アメリカ・ドイツ間の大西洋における宣戦布告無き戦争を導入
  • the game now uses multi-threading
    マルチスレッドに対応
  • added a theatre view to the top bar
    最上部に戦域ビューを追加
  • added coups d'état
    クーデターを導入
  • improved the air mapmode
    空軍マップモードを改良した
  • supply logic reworked
    補給のロジックを作り直した
  • defensiveness and toughness reworked
    "defensiveness"と"toughness"を作り直した(?)
  • air to naval detection reworked
    空軍ユニットの海軍ユニット発見ルールを作り直した
  • various ai improvements including research, production and spying
    研究・生産・諜報を含む様々なAIを改良した

other stuff worth noting

  • supply & fuel indicators on selected unit now shows the amount of days left of stockpile at location/base
  • severly improved the tooltip for national unity
  • fleets without possible bases in their own country will now automatically base from the closest base in their faction
  • fleets without possibility of having a real navalbase to base from will immediately sink now
  • introduced diminishing returns on tech practicals and theories
  • foreign governments can now be seen in the intelligence view
  • you can now see efficiency and capacity on air and navalbases on the map
  • there is now a delayed tooltip on the base information on units which tells you the efficiency of repairs at that base
  • new neutrality rules: neutrality is a fixed value only modified by events etc. and is now affected only by threat
  • canals can now be scripted in adjacencies and are blocked by province control, no units needed
  • added a "remove all leaders" button with a confirm dialog to leader assignment screen
  • it is now possible to drag and drop units from the deployment window into the oob
  • there is now a 1 day delay before a paradrop will be performed
  • revised the occupation policies
  • zoom to mouse cursor implemented
  • reserve order for air and naval units corrected
  • added attack delay and out of supply indicators to unit counters
  • changed the training laws and experience gain for land units
  • convoys will now be far less likely to run along enemy coastlines
  • aggressive/defensive/passive missions now stop at 25/50/75% strength or 10/30/50% org
  • the flag in the top left corner now lists all timed and triggered country modifiers a country has in a tooltip
  • a convoy raider is now more easily spotted just after a convoy has been raided
  • naval and air units now actually lose org after a combat when doing a mission
  • rebasing an air unit now halves its organization when it reaches the base
  • reserves now cost about 5 times as much to reinforce and repair compared to standing troops
  • you can no longer strategically redeploy if path crosses a combat
  • submarines got their historical reach
  • shore bombardement is more efficient
  • convoy raiding yields less experience
  • experience for units now shown in ledger

HoI3 For the Motherland 開発日記

このページに掲載されている開発日記はパラドックスの公式フォーラムに掲載されているHoI3 For the Motherland(以下FTM)の開発日記を転載&翻訳した物です。
引用元URL
日記の翻訳については、なるべく正確なものとするため、文章は段落単位で翻訳し、それぞれの翻訳文の下に
英語の原文を掲載しておきます。 
翻訳がおかしいという指摘や意味が不明瞭だ等と言う疑問がありましたら、コメント欄か2chのHoI3スレで指摘してください。 
多人数で翻訳した方が早いですし、より正確な物にできると思うので、誰もが翻訳文を掲載することができます。 ただ、一旦掲載された翻訳文を他の人が訂正する際には、このページの下のコメント欄で訂正する必要があると言うことを伝えてからにしてください。
また、この開発日記では、それぞれの回に掲載されているスクリーンショットは、その回の日記に関係した物とは限らず、次の週の日記で説明がつく場合もある為、翻訳文と写真の関連が薄いように思われるかも知れません。

FTM開発日記第01回 2011年03月09日 バトルシナリオ

+  FTM開発日記第01回

FTM開発日記第02回 2011年03月16日 宣戦なき戦争

+  FTM開発日記第02回

FTM開発日記第03回 2011年03月30日 その他もろもろ

+  FTM開発日記第03回

FTM開発日記ボーナス 2011年04月01日 技術ツリー

+  FTM開発日記ボーナス

FTM開発日記第04回 2011年04月13日 戦略物資

+  FTM開発日記第04回

FTM開発日記第05回 2011年04月20日 決断

+  FTM開発日記第05回

FTM開発日記第06回 2011年05月04日 中立性と亡命政府

+  FTM開発日記第06回

FTM開発日記第07回 2011年05月11日 史実らしい選挙と各国閣僚

+  FTM開発日記第07回

FTM開発日記第08回 2011年05月18日 MOD作成の楽しみ(+戦略物資の効果)

+  FTM開発日記第08回

FTM開発日記第09回 2011年05月25日 隠れ家にタダ飯はもういらない(マルチスレッド対応)

+  FTM開発日記第09回

FTM開発日記第10回 2011年06月01日 戦域ビューとその他改良点

+  FTM開発日記第10回

FTM開発日記第11回 2011年06月10日 制空権マップモードとAIとカメラ

+  FTM開発日記第11回

FTM開発日記第12回 2011年06月22日 世界地図

+  FTM開発日記第12回

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